Seminarium naukowo-metodyczne im. prof. Jędrzeja Stępaka 2024

To wydarzenie się zakończyło

Wydział Studiów Edukacyjnych i Wydział Matematyki i Informatyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu serdecznie zapraszają do udziału w seminarium naukowo-metodycznym im. prof. Jędrzeja Stępaka pt. Konteksty matematyczno-pedagogiczne.

Seminarium odbędzie się 15.03.2024 r. w formie stacjonarnej na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ul. A. Szamarzewskiego 89, budynek D, sala 508.

Podczas debaty w gronie naukowców i praktyków pragniemy skupić się na zagadnieniu kształtowania oraz rozwijania kompetencji matematycznych dzieci, uczennic i uczniów. Będziemy zastanawiać się nad tym, jak zarażać pasją do matematyki oraz w jaki sposób uczyć, by młodzi ludzie zechcieli zaprzyjaźnić się z Królową nauk.

Seminarium będzie miało formę debaty, prezentacji różnych perspektyw teoretycznych i praktycznych (prowadzonych badań, wypracowanych rozwiązań praktycznych). Zaplanowane w ramach wydarzenia warsztaty będą okazją do doskonalenia umiejętności metodycznych i zdobywania nowych kompetencji.

Rejestracja

Udział w seminarium jest bezpłatny. Osoby zainteresowane uczestnictwem w wydarzeniu prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego. Ilość miejsc ograniczona.

Link do formularza zgłoszeniowego: https://forms.office.com/e/DLwhAk8ahA

Program

9:00-9:30 uroczyste otwarcie i przedstawienie założeń seminarium
9:30-9:50 Nienumeryczność wiersza i lektura iteracyjna w codziennym doświadczeniu. – prof. UAM dr hab. Krzysztof Skibski, Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej
9:50-10:10 Obok sztuk Korespondencja także nauk ku pożytkowi edukacji – prof. UAM dr hab. Marek Budajczak, Wydział Studiów Edukacyjnych
10:10-10:30 Komparatystyka i empiria – prof. UAM dr hab. Małgorzata Kabat, Wydział Studiów Edukacyjnych
10:30-10:50 Związki muzyki z matematyką i edukacji muzycznej z matematyczną – dr Magdalena Andrys, Akademia Muzyczna w Poznaniu
10:50-11:15 dyskusja
11:15-11:30 przerwa
11:30-11:50 Nauczanie dwujęzyczne – czy nadal jest wyzwaniem? – dr Magdalena Adamczak, Wydział Matematyki i Informatyki
11:50-12:10 Pozwólmy dzieciom myśleć i działać – wyzwania w kształceniu przyszłych nauczycieli – dr Izabella Kaiser, Wydział Studiów Edukacyjnych
12:10-12:30 Sztuczna inteligencja – nadzieja czy zagrożenie w edukacji matematycznej? – dr Bartosz Naskręcki, Wydział Matematyki i Informatyki
12:30-12:50 Matematyka po wyjściu z podręcznika, czyli nauka przez zabawę – Marcelina Woźniczak, Klaudia Majik, Marcin Konysz, studenci koła naukowego StuDMat na WMI
12:50-13:10 Matematyka a niechęć do uczenia się – Martyna Glema i Aleksandra Dębska, studentki koła naukowego Pedagogiki Dziecka WSE
13:10-13:30 dyskusja
13:30-14:00 przerwa
14:00-15:00 warsztaty (do wyboru)

Warsztat 1: Sztuczna inteligencja – nadzieja czy zagrożenie w edukacji matematycznej? – dr Bartosz Naskręcki, Wydział matematyki i Informatyki

Warsztat 2: W (muzyczno+matematycznej)WYOBRAŹNI – dr Magdalena Andrys, Akademia Muzyczna w Poznaniu

Ze szczegółowym harmonogramem wydarzenia można zapoznać się tutaj.

Organizatorzy

Komitet naukowy:

  • prof. dr hab. Agnieszka Cybal-Michalska – Dziekan Wydziału Studiów Edukacyjnych
  • prof. UAM dr hab. Krzysztof Dyczkowski – Dziekan Wydziału Matematyki i Informatyki
  • lek. dent. Karolina Stępak
  • prof. UAM dr Edyta Juskowiak – Prodziekan Wydziału Matematyki i Informatyki
  • prof. UAM dr hab. Kinga Kuszak – Prodziekan Wydziału Studiów Edukacyjnych
  • dr Urszula Tokarczyk-Bar

Komitet organizacyjny:

  • prof. UAM dr Edyta Juskowiak – Prodziekan Wydziału Matematyki i Informatyki
  • prof. UAM dr hab. Kinga Kuszak – Prodziekan Wydziału Studiów Edukacyjnych
  • dr Anna Rybińska
  • dr Barbara Borkowicz
  • dr Kamil Wnuk
  • mgr Anita Wróblewska-Perz

Zdjęcia z wydarzenia

Unknown-22

Zdjęcie 2 z 5

Szczegóły

15 marca 2024 09:00
15 marca 2024 15:00
budynek D, sala 508