Wydział Studiów Edukacyjnych i Wydział Matematyki i Informatyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu serdecznie zapraszają do udziału w seminarium naukowo-metodycznym im. prof. Jędrzeja Stępaka pt. Konteksty matematyczno-pedagogiczne.
Seminarium odbędzie się 15.03.2024 r. w formie stacjonarnej na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ul. A. Szamarzewskiego 89, budynek D, sala 508.
Podczas debaty w gronie naukowców i praktyków pragniemy skupić się na zagadnieniu kształtowania oraz rozwijania kompetencji matematycznych dzieci, uczennic i uczniów. Będziemy zastanawiać się nad tym, jak zarażać pasją do matematyki oraz w jaki sposób uczyć, by młodzi ludzie zechcieli zaprzyjaźnić się z Królową nauk.
Seminarium będzie miało formę debaty, prezentacji różnych perspektyw teoretycznych i praktycznych (prowadzonych badań, wypracowanych rozwiązań praktycznych). Zaplanowane w ramach wydarzenia warsztaty będą okazją do doskonalenia umiejętności metodycznych i zdobywania nowych kompetencji.
Rejestracja
Udział w seminarium jest bezpłatny. Osoby zainteresowane uczestnictwem w wydarzeniu prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego. Ilość miejsc ograniczona.
Link do formularza zgłoszeniowego: https://forms.office.com/e/DLwhAk8ahA
Program
9:00-9:30 | uroczyste otwarcie i przedstawienie założeń seminarium |
9:30-9:50 | Nienumeryczność wiersza i lektura iteracyjna w codziennym doświadczeniu. – prof. UAM dr hab. Krzysztof Skibski, Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej |
9:50-10:10 | Obok sztuk Korespondencja także nauk ku pożytkowi edukacji – prof. UAM dr hab. Marek Budajczak, Wydział Studiów Edukacyjnych |
10:10-10:30 | Komparatystyka i empiria – prof. UAM dr hab. Małgorzata Kabat, Wydział Studiów Edukacyjnych |
10:30-10:50 | Związki muzyki z matematyką i edukacji muzycznej z matematyczną – dr Magdalena Andrys, Akademia Muzyczna w Poznaniu |
10:50-11:15 | dyskusja |
11:15-11:30 | przerwa |
11:30-11:50 | Nauczanie dwujęzyczne – czy nadal jest wyzwaniem? – dr Magdalena Adamczak, Wydział Matematyki i Informatyki |
11:50-12:10 | Pozwólmy dzieciom myśleć i działać – wyzwania w kształceniu przyszłych nauczycieli – dr Izabella Kaiser, Wydział Studiów Edukacyjnych |
12:10-12:30 | Sztuczna inteligencja – nadzieja czy zagrożenie w edukacji matematycznej? – dr Bartosz Naskręcki, Wydział Matematyki i Informatyki |
12:30-12:50 | Matematyka po wyjściu z podręcznika, czyli nauka przez zabawę – Marcelina Woźniczak, Klaudia Majik, Marcin Konysz, studenci koła naukowego StuDMat na WMI |
12:50-13:10 | Matematyka a niechęć do uczenia się – Martyna Glema i Aleksandra Dębska, studentki koła naukowego Pedagogiki Dziecka WSE |
13:10-13:30 | dyskusja |
13:30-14:00 | przerwa |
14:00-15:00 | warsztaty (do wyboru)
Warsztat 1: Sztuczna inteligencja – nadzieja czy zagrożenie w edukacji matematycznej? – dr Bartosz Naskręcki, Wydział matematyki i Informatyki Warsztat 2: W (muzyczno+matematycznej)WYOBRAŹNI – dr Magdalena Andrys, Akademia Muzyczna w Poznaniu |
Ze szczegółowym harmonogramem wydarzenia można zapoznać się tutaj.
Organizatorzy
Komitet naukowy:
- prof. dr hab. Agnieszka Cybal-Michalska – Dziekan Wydziału Studiów Edukacyjnych
- prof. UAM dr hab. Krzysztof Dyczkowski – Dziekan Wydziału Matematyki i Informatyki
- lek. dent. Karolina Stępak
- prof. UAM dr Edyta Juskowiak – Prodziekan Wydziału Matematyki i Informatyki
- prof. UAM dr hab. Kinga Kuszak – Prodziekan Wydziału Studiów Edukacyjnych
- dr Urszula Tokarczyk-Bar
Komitet organizacyjny:
- prof. UAM dr Edyta Juskowiak – Prodziekan Wydziału Matematyki i Informatyki
- prof. UAM dr hab. Kinga Kuszak – Prodziekan Wydziału Studiów Edukacyjnych
- dr Anna Rybińska
- dr Barbara Borkowicz
- dr Kamil Wnuk
- mgr Anita Wróblewska-Perz